جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۸۵۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
فرمانده ناجا:

90 درصد از جرایم‌خشن به سرعت کشف می‌شوند

فرمانده نیروی‌انتظامی از کشف 90 درصدی جرایم خشن و دو سوم جرایم سایبری در کشور خبر داد.
به گزارش شهر،سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سی و دومین مراسم دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی (امین) با بیان اینکه جای بسی افتخار است که امروز میزبان دکتر روحانی در محفل سربازی خود هستیم، گفت: امسال حماسه سیاسی پرشکوهی با حضور آگاهانه مردم در انتخابات شکل گرفت که موجب افزایش امید و آرامش در کشور شد که در سایه تدبیر مسئولان افتخار و عزتی دیگر رقم خورد و امروز همگان اذعان دارند که ایران به یکی از کشورهای طراز اول دنیا بدل شده است.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از مقدمه‌ها اصلی ایجاد حماسه است، گفت: تلاش نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها تحقق در ایجاد امنیت و آرامش در کشور است و این در حالی است که در مناطق پیرامونی ایران شاهد وجود کشورهای ناامن هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که کمترین جرایم خشن و جنایات را نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم، گفت: تحقق این امر محقق نمی‌شود مگر با تلاش تمامی سازمان‌های انتظامی و امنیتی به گونه‌ای که امروز سازمان‌های انتظامی، مقتدر و بالغ‌تر از هر زمانی امنیت را در دست دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی سه عنصر مر‌دمداری، قانونمداری و روزآمدی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ناجا پلیسی از مردم و برای مردم است و ترکیب هوشمند قدرت و رحمت را در جامعه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه قانون تنها سند تنظیم‌کننده روابط میان مردم و نیروی انتظامی است، گفت: رعایت حقوق شهروندی بدون هیچ‌گونه تبعیض و افراط و تفریط و با تکیه بر اساس قانون و شرع در دستور کار قرار دارد.

وی به عنصر روزآمدی پلیس اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح دانش، بکارگیری ابزار و تجهیزات روزآمد می‌تواند قدرت پیشگیری و پیش‌بینی پلیس را که به عنوان یکی از اهداف مهم در دستور کار ما قرار دارد را محقق کند.


وی با بیان اینکه تمامی فرماندهان، مسئولان و سربازان فداکار ناجا با حمایت دولت و مجلس سعی دارند نظم و امنیت هر چه بیشتر را در کشور برقرار کنند، گفت: در چند سال اخیر شاهد بهبود خدمات نیروی انتظامی بوده‌ایم، به گونه‌ای که افزایش قدرت کشف جرایم و تکیه بر کشف علمی به کوتاه‌ترین زمان ممکن انجامیده به گونه‌ای که 90 درصد از جرایم خشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشف می‌شود.

وی به افزایش ضریب کنترل مرز توسط ناجا اشاره کرد و گفت: استفاده از تجهیزات اپتیکی در کنترل مرز و همچنین انسداد هر چه بیشتر مرزها باعث شده که شاهد انسداد 80 درصدی مرزها باشیم.

وی به بهبود فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: از سال 84 تاکنون میزان کشته‌های تصادفات یک سوم کاهش یافته است و این درحالی است که میزان وسایل نقلیه 2.5 برابر شده است و در شش ماه امسال شاهد کاهش 1000 نفری کشته‌های تصادفات بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم به عملیات‌های پلیس مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: با تلاش اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر و واحد سگ موادیاب، مسیر انتقال مواد از ایران در حال تغییر است و به گونه‌ای که در دو سال اخیر قیمت موادمخدر شش برابر شده‌ است.

وی همچنین به توان ماموران پلیس فتا در کشف جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: دو سوم جرایم سایبری در ایران کشف می‌شود که بالاترین سطح کشف جرم را داریم.

وی با بیان اینکه سالانه 30 میلیون خدمت توسط پلیس و با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود، گفت: همچنین 130 سامانه گسترده در نیروی انتظامی وجود دارد که ناجا را در انجام عملیات‌ها یاری می‌کند.

احمدی‌مقدم از تقدم اقدامات اجتماعی بر انتظامی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در چند سال اخیر با شتاب گسترده‌ای به سمت اهداف تعیین‌ شده در چشم‌انداز خود حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ارتقای امنیت، ایجاد عزت در سایه ولایت و اقتدار در سایه رحمت هدف نیروی انتظامی است، گفت: پلیس از هیچ تلاشی در راستای خدمت‌گذاری دریغ نخواهد کرد.

بنابراین گزارش همچنین سردار دکتر محمد تقی عصار، فرمانده دانشگاه علوم انتظامی (امین) در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دستیابی به پلیس مومن، کارآمد، هوشمند و روزآمد که قادر به استقرار نظم و امنیت و پویایی است، نیاز به آموزش تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه هدف اساسی نیروی انتظامی در افق 20 ساله، ایجاد پلیسی الگوساز و الهام‌بخش است، گفت: لازمه تحقق این افراد، تربیت مامورانی مومن، ولایی و ... است که در همین راستا دانشگاه علوم‌انتظامی امین با ایجاد 6 دانشکده و هفت مرکز آموزش عالی تخصصی در راستای این مهم گام برداشته است.

وی با بیان اینکه پلیس برای تربیت هر چه بهتر ماموران خود اهداف و چشم‌انداز‌های مختلفی در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ارتقای بصیرت فرماندهان، ارتقا و نهادینه‌کردن دانش، منش و بینش به منظور تربیت پلیس شایسته و ... از دیگر برنامه‌های این مرکز آموزشی است.
خبرهای مرتبط
نظر شما